-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10789 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

طبق فتواي آيت الله بهجت سينه زدن و عزاداري كردن با بدن برهنه در جايي كه نامحرم نباشد ، چه حكمي دارد؟

سينه زدن و عزاداري براي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و اصحاب با وفايش، از افضل قربات است و ثواب دارد، گرچه بر اثر شدّت عزاداري پوست بدن سرخ شود.

سيدالساجدين امام زين العابدين (ع) فرمود: أيّما مومنٌ زرفت عيناه لقتل الحسين(ع) حتّي تسيل علي خدّه بوّأه الله غرفاً في الجنّهْْ و أيّما مؤمنٌ و معت عيناه حتي تسيل علي خدّه فيما مسنّا من الأذي من عدونا في الدنيا بوّأه الله منزل صدق و أيّما مؤمن مسرّ أذي فينا صرف الله عن وجهه الأذي و آمنه يوم القيامهْْ من سخط النّار؛1[1] هر مؤمني كه به خاطر كشته شدن حسين(ع) ديدگانش پر از اشك گردد، آن چنان كه به صورتش روان شود، خداوند غرفه هايي رااز بهشت براي او اختصاص مي دهد كه صدها سال در آن ها جايگزين ميشود و هر مؤمني كه به خاطر آزاري كه به ما از دشمنان ما در رنيا رسيد، چشمهايش اشك آلود گردد، به مقداري كه بر گونه اش سرازير شود، خداي تعالي او را در بهشت جاي دهد، و هر مؤمني كه در راه ما آزاري بيند، خداوند گرفتاري او را بر طرف مي كند و در روز رستاخيز از خشم آتشدوزخ ايمنش مي فرمايد.

سيد بن طاوس گويد: به جهت مصائب حسين (ع) به چشم هايمان گفتيم: از گريستن به طور مدام خودداري نكنيد و به دل ها گفتيم: همچون زنان فرزند مرده در ناله بكوشيد كه امانت هاي پيغمبر در روز عاشورا پايمال شد و سفارش هاي آن حضرت ناديده گرفته شد و مصيبتي به وجد آورد كه بزرگان را سرافكنده كرد و حادثة دلخراشي كه گريبانگير جبرئيل نيز شد و واقعة جان سوزي كه در پيشگاه خداي عزّو جلّ بسيار بزرگبود ... اي كاش فاطمه (س) و پدرش مي ديدند كه دختران و فرزندانشان را پا برهنه يا زخمي كرده اند و يا به زنجير اسيري بسته اند و يا سر بريده اند و دختران خاندان نبوّت گريبان چاك و مصيبت زده و موپريشان از پشت پرده ها بيرون آمده و به صورت خود سيلي مي زدند و صدا به نوحه و زاري بلند نموده اند.[2]

آدرس دفتر حضرت آيت الله بهجت: قم، گذر خان ّ دفتر آيت الله بهجت.



1[1] سيد بن طاووس ، لهوف، ص 10.

2[2] همان، ص 5.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.